- Podrobnosti
- Zobrazeno: 10134
Dnem 1.10.2001 nabylo účinnosti nařízení vlády č. 304 ze dne 25. července 2001, kterým se provádí zákon č. 227/2000 Sb., o elektronickém podpisu a o změně některých dalších zákonů. Na základě tohoto a dalších nařízení vlády byla zřízena elektronická podatelna obecního úřadu. Tato elektronická podatelna se řídí těmito předpisy:
Nařízení vlády č. 495/2004 Sb. k elektronickým podatelnám, kterým se provádí zákon č. 227/2000 Sb., o elektronickém podpisu a o změně některých dalších zákonů (schváleno dne 25. 8. 2004). Toto nové nařízení vlády stanoví povinnost orgánů veřejné moci zřídit e-podatelny (nebo v případě malého objemu elektronické komunikace zajistit příjem a odesílání zpráv prostřednictvím e-podatelny jiného úřadu), vybavit příslušné zaměstnance zaručenými elektronickými podpisy a zajistit odpovídajícím způsobem ochranu zpracovávaných informací. Nařízení vlády nabylo účinnosti k 1. lednu 2005.
Vyhláška č. 496/2004 Sb., k elektronickým podatelnám, která upravuje postup, jak mají orgány veřejné moci přijímat a odesílat datové zprávy prostřednictvím elektronické podatelny. Tato vyhláška navazuje na nařízení vlády č. 495/2004 Sb., k elektronickým podatelnám, které nařizuje orgánům veřejné moci elektronickou podatelnu zřídit a má sloužit jako návod, jak naplnit podmínky dané tímto nařízením vlády. Vyhláška nabylo účinnosti k 1. lednu 2005.
Elektronická adresa obce je: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. . Na tuto adresu je možno zasílat běžné dotazy, informace, stížnosti bez povinnosti připojení zaručeného elektronického podpisu. Rovněž se na tuto adresu e-podatelny mohou zasílat dále uvedená zákonem stanovená podání, která musí být opatřena zaručeným elektronickým podpisem odesílatele založeným na kvalifikovaném certifikátu, který vydal akreditovaný poskytovatel certifikačních služeb (První certifikační autorita a.s., jejíž webová adresa je www.ica.cz).
Elektronická podatelna obecního úřadu je určena pro příjem podání v elektronické podobě. Elektronická podání přijatá prostřednictvím elektronické podatelny a splňující předepsané náležitosti úřad vyřizuje stejnými postupy a ve stejných lhůtách jako podání neelektronická.
Seznam elektronických podání na OÚ
- podání zasílané prostřednictvím elektronické pošty na e-mailovou adresu obecního úřadu
- podání na technických nosičích dat (disketa 3,5", CD-ROM) doručené na adresu obecního úřadu
Předepsané formáty elektronických podání
Podání jsou přijímána ve formátu:
- textový standard Microsoft World 97 a vyšší (do v. 2002) s příponou *.doc
- textový standard Microsoft Excel 97 a vyšší (do v. 2002) s příponou *.xls
- textový standard RTF-DCA s příponou *.rtf
- prostý text (KP 852, 1250) s příponou *.txt
- Adobe Acrobat Reader® s příponou *.pdf
Obrázky vkládané jako přílohy k podáním mohou být ve formátech *.bmp, *.gif nebo *.jpg . Při použití jiných formátů nebude elektronická podatelna způsobilá tato podání přijmout. Velikost přílohy do 1 MB.
Podání může být opatřeno elektronickým podpisem.
Podání lze také předat na technickém nosiči dat (disketa 3,5", CD-ROM) v kanceláři obecního úřadu ve Lhotě v úředních hodinách.
Podání nesmí být v rozporu s odstavcem 2 $2 Vyhlášky č. 496/2004 Sb., k elektronickým podatelnám, která upravuje postup, jak mají orgány veřejné moci přijímat a odesílat datové zprávy prostřednictvím elektronické podatelny. Tato vyhláška navazuje na nařízení vlády č. 495/2004 Sb., k elektronickým podatelnám, které nařizuje orgánům veřejné moci elektronickou podatelnu zřídit a má sloužit jako návod, jak naplnit podmínky dané tímto nařízením vlády. Tj. nesmí obsahovat jakékoliv samospustitelné či nebezpečné soubory. Při zjištění, že v obsahu podání se vyskytují samospustitelné soubory či nebezpečné soubory, budou antivirovým programem (popř. firewallem) okamžitě smazány a budou automaticky považovány za nepřijaté.
Seznam právních předpisů, podle kterých je možné vůči Obci a Obecnímu úřadu Lhota činit právní úkony v elektronické podobě a náležitosti těchto úkonů, zejména náležitosti týkající se použití zaručeného elektronického podpisu:
- Žádost o poskytnutí informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, tj. písemná žádost o informaci podle tohoto zákona, nemusí být podepsáno zaručeným elektronickým podpisem.
- Stížnosti, oznámení a podněty podle vyhlášky č. 150/1958 Ú.l. (d 1.1.2006 nový Správní řád, zákon č. 500/2004 Sb) nemusí být podepsány zaručeným elektronickým podpisem
- Datové zprávy zaslané orgánům veřejné moci, jejichž náležitosti neupravuje právní předpis, nemusí být podepsány zaručeným elektronickým podpisem. Jedná se například o běžnou e-mailovou komunikaci mezi pracovníky orgánu a občany.
- Podání podle zákona č. 71/1967 Sb., správní řád (od 1.1.2006 zákona č. 500/2004 Sb. ) musí být podepsáno zaručeným elektronickým podpisem založeným na kvalifikovaném certifikátu vydaném akreditovaným poskytovatelem certifikačních služeb.
Úřední hodiny podatelny obecního úřadu
{include_content_item 59}
Stručné shrnutí
Veškeré vaše dotazy prostřednictvím e-mailu na naší adrese Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. musí mít následující níže uvedené náležitosti. Jinak nemůžeme na Váš dotaz odpovědět !