Attachments:
FileFile size
Download this file (VH SDH.jpg)VH SDH.jpg445 kB

Vážení spoluobčané,

dnes bylo předáno staveniště na akci "Obec Lhota - autobusové zálivy, přechody, chodníky". Během tohoto týdne (3. 12.-6.12. 2024) bude zařízeno staveniště, dojde k přesunu techniky a materiálů na stavbu. 

Stavba začne v místě křižovatky Na Průhonu x Boleslavská. 

18. 12. 2024 bude stavba přerušena. Opět zahájena bude dle vývoje počasí během ledna, února. 

Společně s výstavbou chodníků bude realizováno veřejné osvětlení, příprava pro zavedení optického vlákna. 

Na stavbě se bude pohybovat technický dozor stavby a koordinátor bezpečnosti práce. Kontrolní dny budou probíhat pravidelně. 

Stavbyvedoucí je pan Červenka Jan. 

V úseku kde se stavba bude pohybovat, majitelé nemovitostí obdrží do poštovních schránek lístek s informacemi o průběhu prací v daném místě (kolem jednotlivých nemovitostí). 

Budování vjezdů k jednotlivým nemovitostem je součástí stavby.

Parkovací místa nezřizujeme, dojde k obnovení škarp, které mají funkci odvodnění chodníků a silnice. 

Pokud budete mít potřebu, cokoliv ohledně této akce řešit volejte, tel. 604 225 567. 

Děkuji. 

Radka Kratochvílová, starostka 

 

Attachments:
FileFile size
Download this file (DS Lhota - angličtina.pdf)DS Lhota - angličtina.pdf602 kB

Provoz ordinace PL od 23.12.2024 do 1.1.2025

23.12. - ordinace jen pro akutně nemocné 8:00 – 11:00

24.12. - 26.12. - STÁTNÍ SVÁTEK – ZAVŘENO

27.12. - ordinace jen pro akutně nemocné 8:00 – 11:00

30.12. - ZAVŘENO, zástup zajišťuje PL Všetaty, MUDr. Hana Pávková, jen pro akutně nemocné 8:30 – 10:00 tel.č. 313 537 062

31.12. - ZAVŘENO, zástup zajišťuje PL Všetaty, MUDr. Hana Pávková, jen pro akutně nemocné 12:00 – 13:30 tel.č. 313 537 062

1.1.2025 - STÁTNÍ SVÁTEK - ZAVŘENO

Více zde: https://chrastordinace.webnode.cz/news/provoz-ordinace-od-23-12-2024-do-1-1-2025/

Fakturace stočného

 

Rádi bychom požádali zákazníky, kterým je stočné účtováno dle vodoměru, aby nahlásili aktuální stav měřidla. Provedené samoodečty vodoměrů je možné hlásit přes naše webové stránky https://www.stredoceskavoda.cz/odberatele/hlaseni-o-stavu-vodomeru/, na email Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. , případně SMS zprávou na tel. č. 702 094 522.

Samoodečty hlaste nejpozději do 8.3.2024.

Nezapomeňte uvést adresu odběrního místa a jméno odběratele.

Děkujeme za spolupráci.


       

Attachments:
FileFile size
Download this file (Cecemínsko samoodečty.docx)Cecemínsko samoodečty.docx21 kB

Mateřská škola v Hlavenci hledá další posily do nové školky, kuchařku a hospodářku. Níže naleznete inzeráty na tyto pozice.

https://www.hlavenec.cz/aktuality/hledaji-se-dalsi-posily-do-ms

Vážení, 

sdílíme užitečný odkaz ze stánek finančního úřadu k Novele zákona o dani z nemovitých věcí.

https://www.financnisprava.cz/cs/dane/dane/dan-z-nemovitych-veci

 

V celé Praze i Středočeském kraji bude od 29. června 2024 sjednocen charakter všech autobusových a trolejbusových zastávek PID. Pro výstup v každé zastávce bude potřeba stisknout dostatečně včas tlačítko ve voze. Pro nástup postačí stát na zastávce tak, aby byl cestující vidět řidičem. Mávat již není potřeba. Praha i Středočeský kraj nyní rozjíždí komplexní informační kampaň, aby tato změna nikomu neunikla.

Výhodou nového systému je zrychlení cestování, vyšší pravděpodobnost dohnání zpoždění, plynulejší jízda odstraněním zbytečného brždění a rozjezdů, i lepší tepelná pohoda ve vozidle, protože v zimě se zbytečně nevyvětrá teplo a v létě účinněji funguje klimatizace. Výhodou je také zpřehlednění pravidel pro jednotlivé zastávky – cestující už nebude muset zkoumat, jestli daná zastávka na znamení je nebo není. Zlepší se také ekonomika provozu a budeme šetrnější vůči životnímu prostředí, protože právě při rozjezdech vzniká nejvíce emisí i hluku a autobus má také nejvyšší momentální spotřebu paliva.

Pro cestující bude tato změna znamenat jediné – ve voze bude potřeba stisknout tlačítko v dostatečném předstihu před zastávkou tak, aby řidič včas věděl, že má zastavit. Na zastávce nemusí cestující pro zastavení udělat vůbec nic – stačí stát tak, aby byl řidičem vidět, mávat už nemusí.

Lidé se nemusejí obávat, že v autobusu nestihnou dát včas znamení. V každém autobusu jsou tlačítka rovnoměrně rozmístěna po celém voze a jsou dostupná téměř z každého sedadla, přičemž pro zastavení lze použít jak červená tlačítka STOP, tak i žlutá tlačítka na dveřích nebo v jejich blízkosti. Také není třeba se obávat, že budou autobusy lidem ujíždět. Řidiči budou mít i nadále povinnost počkat v zastávce do času přesného odjezdu, pokud přijedou dříve, než udává jízdní řád.

Od června až do září bude probíhat informační kampaň v médiích, ve vozidlech i na zastávkách, aby tato změna nikomu neunikla. Kampaň má hlavní slogan: „Vystupuješ? Stiskni tlačítko.“ Tím je vlastně řečeno vše podstatné. V každém autobusu i trolejbusu bude informační leták a na dveřích budou nalepeny kulaté upozorňující samolepky. Na letáky i plakáty v různých formátech narazí cestující i na zastávkách povrchové dopravy, ale třeba také u vstupů do metra nebo v tramvajích. V příštích dnech budeme nový systém zastávek podrobně představovat a vysvětlovat na sociálních sítích PID i jednotlivých dopravců, měst či obcí. Přichystali jsme i videospoty, ve kterých si zahrál hlavní roli Jan Vondráček, jehož hlas nás denně provází v tramvajích i autobusech. Speciálně informujeme také organizace sdružující pohybově, zrakově i sluchově postižené spoluobčany. Kampaň se pak vrátí po prázdninách, aby nový systém připomněla školákům, kteří se nyní rozutečou. Na pražských školních linkách pro ty nejmenší budou autobusy zastavovat i nadále vždy.

Ve vozidlech bude od července upraven způsob hlášení zastávek. Místo hlášení: „Příští zastávka je na znamení.“ uslyší cestující upozornění: „Pro výstup stiskněte tlačítko.“ Informace o příští zastávce bude nově vyhlašována až po odjezdu z předchozí zastávky, aby cestující intuitivněji navedla, kdy má v dostatečném předstihu stisknout tlačítko pro výstup. Řidiči budou mít také k dispozici speciální upozorňující hlášení, které budou moci pustit do reproduktorů ve voze, pokud to uznají za vhodné. V prvních týdnech po změně bude toto speciální hlášení pouštět v pravidelných intervalech do všech vozů pražského Dopravního podniku jeho dispečink. Předpokládáme, že po určitém období, až si lidé na nový systém zvyknou, již takové relace nebudou potřeba a zůstane pouze u klasického hlášení jednotlivých zastávek. Ze zastávkových označníků postupně zmizí informace o charakteru „na znamení“, protože na zastávce není žádné znamení pro zastavení vozidla potřeba.

Celoplošně jednotný charakter zastávek „na znamení“ funguje v České republice na regionálních linkách v celém Ústeckém a Libereckém kraji a postupně ho zavádějí další města i kraje – například v loňském roce se k tomu připojila řada středočeských měst a celý okres Benešov, loni tento systém bez problémů zavedli třeba v Bratislavě. Zcela běžně tento systém funguje už léta ve většině evropských měst i regionů.

Podrobné informace o novém systému zastávek včetně nejčastějších otázek a odpovědí najdete zde:

https://pid.cz/vsechny-zastavky-autobusu-a-trolejbusu-v-ramci-pid-budou-na-znameni/

Attachments:
FileFile size
Download this file (Info_PID_2024-06.pdf)Info_PID_2024-06.pdf907 kB

KOMU JE SLUŽBA URČENA

Služba je určena pro občany s trvalým pobytem v obci Lhota, ve věku 65 let a více nebo držitelům průkazu ZTP nebo ZTP/P bez věkového omezení (dále jen „oprávněná osoba“), včetně jejich doprovodu (max. 1 dospělá osoba) včetně bezúplatné přepravy běžných spoluzavazadel oprávněných osob, popř. kompenzačních pomůcek využívaných k chůzi v souladu s podmínkami dle čl. 3 této smlouvy.

KAM VÁS DOVEZE

 

Od domu do města Brandýs nad Labem-Stará Boleslav a zpět za účelem návštěvy PL lékaře, nemocnice, polikliniky, lékárny, rehabilitace, masáže, fyzioterapie.

 

CENA SLUŽBY

 

Cena jedné jízdy je 50,- Kč, přičemž jedna jízda je cesta tam, cesta zpět je považována za další jízdu.

 

 

OBJEDNÁVKA PŘEPRAVY

 

Služba bude realizována na základě předchozí telefonické objednávky na dispečink – tel. číslo 728 520 721 nebo 606 708 213. Dispečink je v provozu v pracovní dny v době od 9:00 do 15:00 hodin. Objednávku je nutno učinit minimálně 24 hodin před plánovanou přepravou a v objednávce je nutno uvést: jméno a příjmení oprávněné osoby, zda žádá o přepravu sama nebo s doprovodem, telefonní číslo, adresu pro přistavení vozidla, datum a čas přistavení vozidla, účel a cíl přepravy.

 

Činnost nenahrazuje úkony pečovatelské služby.

 

Služba je dotována obcí Lhota, zprostředkovatelem služby je organizace Sociální služby Města Brandýs nad Labem – Stará Boleslav.

Sdělení Odboru životního prostředí, oddělení ochrany ovzduší, Městského úřadu Brandýs nad Labem – Stará Boleslav

V důsledku nabytí účinnosti ustanovení § 17 odst. 1 písm. g) zákona č. 201/2012 Sb. o ochraně ovzduší, respektive § 41 odst. 16 zákona
č. 201/2012 Sb. o ochraně ovzduší, dojde 
od 1. 9. 2024 k zákazu provozu kotlů na pevná paliva nižší než 3. třídy, které jsou napojeny 

na teplovodní soustavu ústředního topení umístěné v rodinných domech, bytových domech, bytových domech nebo stavbách

pro rodinnou rekreaci. Bude tedy nutné tyto nevyhovující kotle vyměnit za kotle vyhovující podmínkám stanoveným zákonem

č. 201/2012 Sb.,o ochraně ovzduší, nebo nevyhovující kotle odstavit z provozu. Třídu kotle je možné zjistit z technické

dokumentace spalovacího zdroje a také z dokladu o technickém stavu a provozu spalovacího stacionárního zdroje na pevná paliva.

Tuto kontrolu je provozovatel tohoto spalovacího zdroje povinen provádět jednou za tři kalendářní roky 

a doklad o této kontrole předložit na vyžádání obecnímu úřadu s rozšířenou působností (§ 17 odst. 1 písm. h) zákona č. 201/2012 Sb. o ochraně ovzduší).

Je tedy zákonnou povinností každého provozovatele spalovacího stacionárního zdroje na pevná paliva, který je napojen na teplovodní soustavu ústředního topení, mít platný doklad o výše uvedené kontrole.

Obecní úřad s rozšířenou působností bude důsledně vyžadovat předkládání tohoto dokladu.

Stále je možné podávat žádosti o finanční podporu na výměny nevyhovujících kotlů https://www.sfzp.cz/dotace-a-pujcky/kotlikove-dotace/

Attachments:
FileFile size
Download this file (zákaz kotlů nižší třídy než 3..pdf)zákaz kotlů nižší třídy než 3..pdf132 kB

Attachments:
FileFile size
Download this file (Letak NBSK.pdf)Letak NBSK.pdf903 kB

Kde nás najdete

Kde nás najdete (» mapa)
Boleslavská 47,277 14 Lhota (okres Praha - východ)
telefon: 326 971 008, fax: 326 971 008
email: obec.lhota@iex.cz

Úřední hodiny obecního úřadu a podatelny

Pondělí   07.30 - 14:30  
Středa 07.30-11.00 14.00-18.00
  po předchozí domluvě i mimo tuto dobu

 

Zastupitelstvo

Starostka: Ing. Radka Kratochvílová
  mobil: 604 225 567
Místostarosta:

Ondřej Kolínský
mobil:
731 554 167

Členové zastupitelstva: Ing. Jiří Coufal
  Ing. Pavel Dvořák
  Ing. Ivana Kolínská
  Ondřej Kolínský
  Ing. Radka Kratochvílová
  Jitka Landová
  Pavel Stránský

Úřad

Účetní: Bc. Petra Plotnárková
Kronikář:  

Výbory a komise při OÚ 

finanční výbor předseda: Ing. Jiří Coufal
kontrolní výbor předseda: Pavel Stránský